2011-07-18

hakikat bahagia pada aku dan mereka

“Kaya itu bukanlah diukur dengan banyaknya harta benda, akan tetapi kaya yang sebenarnya adalah kaya hati.” (Hadis Riwayat al-Bukhari)

"If you want happiness for an hour ? take a nap.
If you want happiness for a day ? go fishing.
If you want happiness for a year ? inherit a fortune.
If you want happiness for a lifetime ? help someone else."
Chinese Proverb 








1)aku ego, bodohsombong, riak, ujub dan takbur. bangga bila dipuji. 
2) i'm trying to impress others when doing some deeds.
3) malevolent and malice over bad karma and deja vu.
4) orang buat aku sakit hati, dia kena sakit hati balik.
5) semua perempuan lancau-lancau.gedik dan manja macam celaka.
6) aku suka no 666.no syaitan dalam buku bintang 6 terbalik.illuminatis doh.

"Setiap yang baik itu datang daripada Allah dan yang buruk itu datangnya daripada Allah juga, tetapi ditempatkan ke atas kelemahan saya sendiri"

perkara satu hingga enam adalah nafsu dan perangai, sikap dan kelalain. aku perasan bila aku fikir dan tafakur.
walaupun sedikit, kelemahan itu perlu disedari. kalau tak sedar, sampai bila-bila dalam hati kecil kita sembunyi atau nyata, kita pasti cuba jatuhkan hukuman kepada orang .

each and every insan undergo different path and different exp's in life. sometimes, they just dont have the choice to meet even a tiny bit of ur expectation. ex: budak-budak togak, main sex bebas, kaki tipu,kaki pukul, 
pembunuh upahan.

hidayah itu milik Allah.
begitu juga hukuman Akhirat. kita sekadar memperingat.kita tak sempurna. kita kena sedar.



''manusia itu ada macam-macam tetapi semua berdiri sebagai Satu. aku adalah aku bila aku ada Aku.''

No comments: