2010-11-09

potluck yang rumit.

fazliza bwk kek, azfar bwk keropok bika,
lepastu kamelia ,cewek kecil yg pernah share bedeiy ngn gua bwk air ges byk2.
waktu itu,
"...er ges x dek propaganda busuk lagi. coke hanya utk minum, bukan utk cuci mangkuk tandas.
f&N merah, x dek gelatin babi , fruittella pon x ada saingan lagi waktu tu dgn dequadin dan mints-mints yang bertaburan dekat rak nombor 3 dari atas,  berdepan dengan kaunter sam selalu bayar isi minyak pajero dia...." nama awek yg jage kaunter waktu tu, miss hani. aku ingat lagi dia. muke dia mirip mirip hunny 2sgu 2010/2011.
x pasti dia ingat aku lagi ke tak...

ashraf bakri degn ashraf adam bawak meehun dan spageti. aziman dengan huari bwak diri(yg aku ingat). izat bawak mangkuk dan pingan kertas cikgu zarina bawak gosip degn zainol.hana syahirah,syazana dan nurhannah montana ketawa mcm orng kurang siuman sejak mula potluk smpai abes potluk.sebab aku x suka event sunyi sepi "...aku tgk diorang, diorang tgk aku..kami saling pandang-pandang,aku musykil.lantas aku biarkan saja. lepas 3 minit, bila ade orang baling pop-pop naga,aku tunduk mengelak , lantas, baru aku sedar, aku lupa cukur bulu kaki. aku senseng kaki seluar 4 inci waktu event tu sbb tema pakaian waktu tu, 'senseng 4 inci'. keadaan yg bingit buat aku berjaya ke tandas sebentar dan pakai gillet  dabel razor utk gilis bulu-bulu kaki kesyngn.waktu tu,aku tak tahu hukum cukur buli kaki tu ape.waktu tu juge,  anugerah bulu kaki paling byk dimenangi oleh sahabat izzat dari kelas sblah.nama beliau dianonimeskan kerana bkal mencemar kewibawaan beliau selaku budak batch aku yg paling awal reach adolescence. waktu tu, aku hanya pencetus sandiwara murahan... "  . keadaan sangat caca merba.kacau bilau. ade mosh pits, ada yg severely wounded. keadaan lebih kurang macam perang teluk danga. semua orang berebut2 kek lapis yang fazliza merican bawak selepas sahaja gua selesai membaca doa makan pendek:-sunyi seketika. bait by bait, aku bace doa ini...

"...Allahumabariklanafiimarozaq'tanawakinaazabannar"- in the name of Allah, thank you Allah for giving us food and drink, and protect us from sins and torture of hellfire. amen....


faris amira dengan afida bergelut dalam mangkuk 4x4x4m isipadu berisi jus fruitella yg telah diunpack dan dikisar oleh  meor ahmad qadri. azfar waie dengan imran syafek, duduk ditepi mengafal lagu Linkin Park yg sedang naik syeikh waktu tu. megat turut serta dalam kekecohan itu.


manakala, mujahid dan ahmad kamal, bersidai di koridor luar kelas 6 amanah, sambil memantau traffic lalu lintas depan sktm pada waktu kurang puncak ketika itu."... jam menunjukkan 9.23 pagi di lengan baju cikgu aznam...." rotan aku tertiggal di bilik guru. aku nak pergi amek jap"
bisik manja cikgu aznam di telinga aku.
"...aku cuba utk menteteramkan kanak-kanak separa matang ,dan ribenna di kelas 6 amanah sesi 2002..."
waktu tu, digimon amat popular. aku cabar semua yg ada digimon utk berentap dgn aku. waktu tu, digimon hitam aku tengah bela metal mameemon pakai cheat pencacai tembak bom 2 butir setiap kali attack.


semua mengaku noob. aku bero malaya.

"...potluk 2002 habis tepat jam 12. semua berlari-lari anak pergi ke siber kafe pak samad utk berentap counter strike dengan burhanudin dan ali murtaza,anak mithali dari blok seberang..."


aku teruskan memakuk gasing yazid dan iwan budak j1 dan j2. gasing hybrid aku, menten juara melawati fasa 6.rekod pakuk 15x direk aku, kekal hingga kini mengikut apa yg decatat  dlm buku rekod rukun tetangga melawati fasa 6 .kalau korang nak tgk plat juara aku dan team gasing aku, boleh lah pergi melawat HQ rukun tetangga fasa 6 berdepanan dgn kedai mamak nisha dan kedai goreng pisang aunty dazie.







No comments: